Wat is Stuk TV

Wat is Stuk TV precies? Dat is een vraag die vooral wat oudere mensen zich zullen afvragen. Zeker de doelgroep die nog geen gebruik maakt van YouTube. Maar nu Stuk TV ook naar de TV is gegaan met hun “Jachtseizoen” krijgen ze een steeds bredere doelgroep.

Wie zitten er achter Stuk TV

Achter het kanaal stuk TV zitten 3 jongens: Giel de Winter, Thomas van der Vlugt en Stefan Jurriens.

Begin van Stuk TV

Het YouTube kanaal is gestart in 2012 en sinds 2018 onderdeel van Talpa. Op het YouTube kanaal wordt bijna iedere woensdag en zaterdag om 17:00 uur een aflevering geupload.

Ontstaan Stuk TV

Het Ontstaan van stuk TV was in 2012, toen Giel de Winter een vacature online had gezet op Filmvacatures.nl. Hier was de Winter op zoek naar twee andere presentatoren voor zijn startende Stuk TV. Als eerste kwam Thomas erbij en ging het kanaal op 1 juli 2012 van start op de website van Stuk TV. (Nog geen YouTube).

Nadat het videoplatvorm was gestart op de website www.stuk.tv begon er een casting voor een derde presentator. Via Castingvideo’s werd deze gezocht. Tijdens deze castingvideo’s moest Stefan Jurriens zo veel mogelijk detectie poortjes laten afgaan op de lijnbaan in Rotterdam. Hij werd uiteindelijk gekozen als de winnaar.

Echte doorbraak

De echte doorbraak was op 22 september 2012 toen ze een verslag hadden gedaan van Project X Haren. Snel daarna besloten de jongens om hun content over te zetten naar YouTube. De servers van de website konden volgens Giel het aantal kijkers maar moeilijk aan. Een jaar later in 2013 had het YouTube kanaal al 100.000 abonnees.

In 2016 werd zelfs de miljoen abonnees gehaald en in 2018 (het jaar van de overstap naar Talpa) de twee miljoen abonnees.

Woensdag opdrachten

Bij het begin plaatste de heren alleen nog maar video’s op de woensdagen, de wel bekende opdrachten. maar in 2014 begonnen ze ook met een extra video maken. Dit was meestal dan op de zondag en was een gesponsorde video, en af en toe ook een zaterdag serie.

Vanaf 13 februari 2013 tot 28 oktober 2020 was er iedere woensdag een video online met opdrachten die door kijkers werd ingestuurd. Via de website kon je stemmen op opdrachten die de heren moesten uitvoeren.